24. juni 2013

DIY-Fugelbad i betong

Dette ble en prøve ; 0).

Har lenge ønsket meg et fugelbad som ser ut som et bla.
Men det har jeg ikke funnet her som vi bor.

Tenkte jeg skulle prøve meg selv. 
Etter å googlet  litt på nett oppdaget jeg at det var flere som hadde prøvd dette før og kom over en blogg som heter "Lykkefryd"
der det var oppskrift trinn for trinn på hvordan det skulle gjøres.

Da var det bare å prøve ut...
Tok litt sand på en plate



Og fant det største rabarbra bladet jeg kunne finne og la oppsiden ned mot sanden. På baksiden er jo det flotte bladstrukturen mer tydelig.



I Lykkefryd sin oppskrift står det at man kan bruke B20 ferdigbetong.
Jeg  fikk restene av sementen som vi støpte uthusgulvet  
Regnet med det gikk for samme sak. 



Betongen fikk tørke i to dager før jeg begynte å pelle av bladet.
 Betongen  var ikke helt herdet enda og jeg var nok litt hardhendt da jeg skulle ta bort rabarbra bladet for jeg knakk en bit av det... 

Så dette ble en prøve.



Inntil videre får det pryde stein - bedet til jeg har fått laget meg et nytt.


Artig var det i allefall og prøve det ut og hvis det ikke hadde vært for at jeg knakk en bit av det så hadde resultatet blitt kjempebra.

Men øvelse gjør mester ;O)

Ønsker alle en flott ny uke.

Klem fra Hill-Iren

4 kommentarer:

  1. Så fint, har også tenkt på dette lenge...men ikkje fått det gjort!! men jammen skal eg få kjøpt inn det eg treng, å så også prøve.

    SvarSlett
  2. Oj så flott det ble! Kanskje jeg må prøve jeg også i løpet av sommeren! ;)

    Stor klem, Ann.

    SvarSlett
  3. Så gøy!:D Stilig! Synes den ble kjempefin jeg! Men nå når du vet hvordan det gjøres blir den nok perfekt neste gang:)

    SvarSlett
  4. Så gøy å lage eget ;-) Så flink du er!

    Ja, jeg har flere like putevar ;-) Kan du ikke sende meg en mail, så kan vi avtale hvordan vi gjør det? Jeg sendte akkurat et laken og et putevar til noen andre også ;-) Mailadressen min er: hannegrye@hotmail.com

    Her har vi et aldeles nydelig sommervær. Jeg holder på litt ute, men må inn i skyggen å ha noen pauser innimellom. Helt fantastisk! Nå er det bare å nyte. Får håpe sola skinner hos deg også.

    Ha en fortsatt fin dag!

    SvarSlett