17. november 2013

Enslig hvit stol


Mannen i huset jobber skift og da jobber han 3 av 5 helger. 
For meg vil det si at jeg må finne på noe de helgene han jobber og som oftest er det ting i huset det går ut over.

For 3 helger siden var det en meget sliten godstol i svart skinn som måtte bøte med livet.
Åååå nei ingen sorg...  ;O)  veldig lykkelig for det. 

Den måtte jo erstattet med noe annet. 
Denne hvite Ektorp stolen har stått i kjellerstuen og ikke blitt brukt. Så den fikk komme opp i stuen


Enslig hvit stol. 



Har jooooo så lyst på ny sofa,
 men med små barn som er aktiv og det meste skal skje rundt stuebordet er jeg ikke så veldig gira på å bytte ut den vi har mot en ny hvit en, selv om jeg aldri så mye har lyst.



Løsningen var å kjøpe trekk til sofaen og en grei løsning som jeg kan leve med en stund. 
Ikke like fint som en ny hvit/lys sofa, men en god erstatning.


Etter rundvasken kom også vintergardinene opp... huff for et arbeid det er å stryke lin og helt slett ble dem heller ikke... Men det er det som jeg syns er sjarmerende med lin.( Mer naturlig blir det ikke )

Hverfall måtte det litt mer naturfarger inn, som pelsputer og trefarger 


Dette gammelt trefattet er fra min oldemor søsters familie.
Liker det gamle, og trefatet har blitt lysfatt.



Kurv med skinn og pledd.


Med dempet lys i lysekronen er jeg litt mer fornøyd med stuen 
med "nesten ny" sofa.


Lurer nesten på om at det ikke må inn litt mer
 naturfarger / trevirke i huset. Elsker de fargene. 
Må se i noen gamle esker som står i kjelleren om det ikke er noe mer gammelt og spennende som ligger der.

HA EN FLOTT NY UKE ALLE SAMMEN.

Klem fra Hill-Iren 






2 kommentarer:

  1. Så koselig du har det!
    Og det ble kjempefint med nytt trekk på salongen. Forandring fryder!
    Lingardinene er det Mira fra Kid? Isåfall skulle du ikke tilfeldigvis ha en høyde til overs- hihi jeg har de gardinene til vintergardiner og nå skulle jeg så gjerne hatt en til. Hihi
    Håper du får en flott dag!
    Klem Marit

    SvarSlett
  2. Syns det ble supert, trekk er genialt . Kjapp endring og kjappt i vaskemaskina om de må;)) god helg;))

    SvarSlett