23. november 2013

Sjakkfeber


Ja tenk, vi har hatt sjakkfeber i dette huset også de siste dagene.
Godt vi har noen forbilder som kan være til inspirasjon. 

Jeg er veldig sær når det gjeller spill, ikke alt jeg liker å pille.
Sjakk er et av de få spillene jeg syns er litt artig. 

Da min datter var liten, spilte jeg og hun mye sjakk. Etter vi fikk ny verdensmester i går, gikk hun i kjelleren og fant fram sjakkbrettet. 


Hun spilt et par partier, med mannen i huset.. Ingen som syns det er artig å spille mot meg ...hihi ...

 Og jeg er jo overhode ikke god, men takker for at de har god tro på meg..


I morrest fant minstemann spillet, og da var det fult oppsett igjen.
Han har aldri prøvd å spille sjakk. Litt vanskelig å skjønne at de forskjellige brikken ikke kunne settes der det passet han. 
Klarte å lære noen regler på slutten


Med litt hjelp fra mamma`n sin klarte vi å sette pappa i sjakk matt...
Fornøyd gutt ;O)


Ønsker alle en flott helg.
Klem fra Hill-Iren


1 kommentar:

  1. Ja sjakk er jo kjempegøy! Har hatt sjakkdilla siden jeg var 7-8 år gammel... kanskje var jeg enda yngre, så "tidlig krøkes" o.s.v. Mine to var knøttsmå da jeg begynte å spille sjakk med dem, og nå har de bare blitt enda mer gira på spillet etter å ha sett Magnus Carlsen vinne VM! ;)) Så flott at du lærer dem, tidlig krøkes den som god sjakkstrateg skal bli! :)

    Ønsker store og små sjakkspillere hos deg en riktig god helg! :0)

    Stor klem, Ann,
    Glassveranda.

    SvarSlett