1. januar 2013

Tilbakeblikk av 2012

 
 I dag har jeg lastet ned et program for å lage collage..." photoscape"
For jeg var inne hos Catharina med bloggen



shabby chic og lavendel 

å så hennes fantastiske innlegger med collage... måtte bare finne ut av hvordan man kunne få til sånne innlegg... Så nå i hele kveld har jeg sittet å prøvd det ut. Var jo så enkelt og det ble jo så mye artigere å lage innlegg...
Dette er hvertfall noe jeg må prøve mere ut.

Men over til deg jeg skulle lage innlegg over .. ;O)

Med en rolig og behagelig overstått nyttårsfeiring har jeg gått
 tilbake for å se på det året som gikk...  

Jeg sier bare "gud a meg" så mye vi har fått gjort dette året av
små og veldig store prosjekter.
 
I begynnelsen av 2012  la jeg mange planer og nye prosjekter
som jeg skulle prøve meg på ... Fant ut at planer er greit å ha...
 
Det skulle ryddes i kjelleren

Få til et permanent hobby/arbeidsrom til meg.
Laget til et friluftsutstyrsrom til mannen
(dette var noe av de prosjektene....Så var det bare å se om de var gjennomførbare.)
Januar gikk til å rydde litt i kjelleren og få ut noe rot...
Ja det kunne være greit å starte opp litt rolig ;O)
 
 
Februar startet arbeidet med å innrede rom i kjelleren...
Ikke noe arbeidsrom - men behovet for et ordentlig lagerrom 
ble større etter all  ryddingen. Så ville jeg ha litt orden i sakene også..
Så det ble det første store prosjektet vårt.
Rommet ble sånn høvelig ferdig i Mai ..
(gjenstår en reol til som skal lages - så nesten ferdig..)
 


 Mars gikk med til å jobbe med rommet i kjelleren, med maling og flislegging. Noen små malingsprosjekter ble også prioritert. Da var det en kommode i India/bombei serien som sto for tur til en liten makeover.
 
 
 

Mai ble lagerrommet ferdigstilt... Så da var det bare å finne på
 nye prosjekter i det kalde vår været..
 
 
Sommeren fikk vi et par uker i juni. Da måtte jeg skaffe meg en ny hagestol.. Hadde så lyst på en sånn i hele fjor, men det ble ikke  da.
Var et lite malingsprosjekt det også, da stolen var i trehvit...
Men fin ble den ferdig.
 
 
 
Fikk tak i en gammel krakk også.. Planer om at den også skulle bli hvit,
men det har ikke skjedd enda.. Så det blir sikkert et lite prosjekt i 2013.
 
 
Når det var så flott vær i juni, måtte vi utnytte de dagene
for å få beiset trappa... Uff  sier jeg bare..Tror ikke jeg har vært så fortvilt noen gang. For etter å ha beiset den ... Ble resultatet blått i mine øyne..
 
 
Men heldigvis var det bare til å begynne med, for etterhver fikk vær og vind tatt seg av overflatefargen.. Nå kunne jeg ikke tenkt meg til å
 ha en annen farege enn det vi har... Godt det forandret seg...hihi
 
 
 
Vi fikk til og med montert rekkverk på trappen i sommer og malt den.. Nå begynner det å bli ganske bra rundt veggene...
 
 Selvfølgelig var det ikke sol og sommer hele juni... og da fikk jeg gjort litt inne. Min kjære datter var på skoletur sammen med klassen sin i juni og da benyttet mor annledningen til å ordne litt på rommet hennes. Var litt spendt på om jeg fikk en overhøvling da hun kom hjem..
men heldigvis gikk det bra.
 
 
Og så da...
I midten av juni begynner mannen å drømme seg bort i å bygge garasje.. og plutselig er søknad og alt inne...Vi gikk å venter og venter på tilbakemelding fra
kommunen sånn at vi kunne starte opp.... Men så ble det jo kommunestreik opp i alt. Med litt inn og ut av kontorer for å få fortgang i prosessen var alt klart til å sette i gang i juli. Så dere kan vel tenke dere hva vi har brukt sommeren og noe av ferien til... jepp ... bygd garasje ;O)
 
Juli startet bygging av garasjen og den sto ferdig i begynnelsen av Oktober.
 
 

 

Det var ikke alt jeg kunne bidra med på et sånt prosjekt, så da var det bare å finne seg noe eget... Og planen var jo at min kjære skulle få seg et friluftsrom til utstyr og div...i løpet av året.. Så nå var muligheten til det. Men forandringer ble det i de planene... for rommet som var tiltenkt var veldig lite... kun 3,5 m2..
 
Våkennatt måtte til for å spekulere på hva vi kunne bruke dette rommet til og fant en god plan med å lage det om til verktøyrom... Så var det prosjektet i gang.
 

Juli og August gikk all tid til garasjen, så utenom det ble det bare
 noen små forvandlinger inne som:
 
Ny wallstikkers i gangen mellom soverommene.
 
 
 
Og noen få innkjøp av pynt og hylle til yttergangen.
 

 
 
Gutterommet til sønnen fikk seg også en liten makeover i august. Han hadde blitt stor gutt nå og "moren" hadde et behov for å gjøre noe med det ;O)
 
 
 
September og jakt tid... Mannen reiser bort slutten av september hvert år og da må man ha noe å syselsette seg med når han er borte... Så denne gangen var det stuebordet som fikk et møte med malerkosten ;O)
 
 
 
 
Plutselig ble det høst og været kaldere.. Klargjøring av hage og ta inn møbler sto for tur.. Litt koselig måtte man nå ha det på hverandaen
fordet om alt det andre var tatt inn.
Da ble skinnene tatt ut og kunne varme seg med puter og
pledd over en varm kopp kaffe.

 
 
Begynnelsen av oktober ble garsjen ferdig og arbeid med verktøyrommet kunne ta seg opp... For i september hadde jeg mer enn nok med å
 få garasjen ferdig malt..
 
Vegger, tak på verktøyrommet ble malt og gulvet ble lagt.
 
November ble det mye småmaling med inventar til rommet som:
skap, og innredning m.m...
 
I Desember kom jeg over et fantastisk brukt funn. Ble jo så gla når jeg så denne stolen hos "husets hage"... Den måtte jeg jo bare ha... Den skal på mitt arbeidsromm når det en gang blir aktuelt å begynne på.
Men inntil videre får den stå i kjellerstua.
 
 
Om ikke arbeidsrommene ble noe av dette året fikk vi ferdig to andre rom.
 Lagerrom og et verktøyrom. Kjekt å ha... hihi
 
Verktøyrommet ble ferdig til innflytting nå i julen...
Og må si jeg det selv er jeg veldig fornøyd med det vi har fått til.
 
 
 
Da var det bare å nyte julen og alle fridagene man har hatt samen
med familien og venner.
 

 
Nå er det bare å ta fatt på det nye året 2013..
 Og planer om prosjekter er under planlegging, så jeg er spendt på hva dette året har å by på av muligheter og kreativitet.
 
Ønsker alle et riktig godt nyttår å håper dere med meg
bobbler over med masse kreativitet.
 
Klem fra Hill-Iren

 





 


8 kommentarer:

  1. herrefred og fader så irriteraness effektiv du har vært assa;) utrulig mye du har fått gjort iløpet av året som har gått. Heldig han mannen din som har ei så effektiv kjerring;) hihi...nydelig dokk har fått det. Et hjem med personlighet og sjel, kan jo ikke sammenlignes med kordan det va når dokk kjøpt huset førr egentlig ganske kort tid sian. Husk eg synes du va litt `gærn` som villa ha huset svart...men eg sa no ikke så mye. Men så ikke førr meg at det ble så bra...hihi;) men det ble rååå fint. Og eg synes svarte hus ( med hvite vinuer og dører selvfølgelig) e kjempe fint no. Så trur du gjor et godt valg dær. platten e kjempe lekker. Misunn deg den assa. spesielt at du har tak over inngangspartiet så du får ha ute de nydelige stolan heile året. I år har eg ikke katt så mye prosjekta. Ska innrømm eg hadd en sånn periode ( spesielt etter alt sykehus oppholdan) etter lillemor sin fødsel. At blogginga ble så syykt uviktig og dumt å sløs bort tid på. Men hadd heldigvis bære en periode me den meininga. Men e no rart kordan man kan bynn å tenk når teng i livet forander seg. Førr interessen førr interiør har aldri vært borte. Men det e herlig å få inspirasjon og del erfaringe me andre likesinnede. Sku og ha søtte meg meir inn i kordan eg gjør det når eg legg ut innlegg. E ikke så fornøyd med layoten heller. Bildan ble nydelig i den ramma=) har nok også kommet tell å brukt heile kvelden. Men no ska eg ta kveld Snakkes snart på arbeid frøken fix ;)

    SvarSlett
  2. Utrolig mye du har fått gjort i 2012. Blir spennende å se om du oppretter en hageblogg etter hvert. Jeg skal også prøve meg på denne bilderedigeringen. Så fint det ble. Har ikke helt shabby chic jeg, men fint er det jo med andre smaker også. Velkommen til min hage blogg og min hagefacebookside (sistnevnte presenterer jeg ofte andres hageblogger også)

    SvarSlett
  3. Jammen har dere fått gjort mye i 2012.....helt imponert jeg!
    Så fint rundt hos deg :)

    ønsker deg et godt nyttår!

    SvarSlett
  4. Herlige kolasjer.....collager heter det vel he he. Masse du/dere har fått gjort igjennom året og ikke minst fine funn.
    Ønsker deg også et riktig godt nytt år.
    God natt i fra meg

    SvarSlett
  5. Her var det mange flotte prosjekter :))
    Så flink du har vært :)
    Hva slags maling har du brukt på stuebordet ditt ???
    Må male over mitt + kjøkkenbordet på vårparten.

    *Godt nyttår*

    Klemmer Bente

    SvarSlett
  6. Oj, men skal si det gikk unna i 2012!!! :0 Flittige var dere! Fine foto-collager ble det også forresten! ;)

    Ha en god uke!

    Stor klem, Ann :0)

    SvarSlett
  7. Hei hei og godt nyttår! Hujedamig så mye dere har fått gjort o 2012! Kjempeflotte resultater, og ei flott husfarge du har! Vi har også bygget garasje i året som gikk, men det gikk ikke riktig like fort, men heldigvis var det ikke vår feil at det fikk flere stopp underveis :p hihi... Det ble noen flotte collager, gøy med slike fotoredigeringsprogram;) Ha en fin søndag! Klem, Edel

    SvarSlett
  8. Hei og godt nyttår til deg!
    Så herlig tilbakeblikk i bloggåret 2012! Har vært en glede å følge deg, og jeg gleder meg til fortsettelsen :)

    Ha en fin søndagskveld og en flott kommende uke!

    Klem fra Hildegunn

    SvarSlett