24. juli 2011

Kjellerstue før og etter

Nå har kjellerstua fått seg en liten makeover.
Malt tak og vegger og de gamle malte møblene har fått sin plass.

Tidligere var alt av lister brunbeiset, dører lasert og veggene i en lys gulfarge.



Nå er taket er blitt malt, 3 vegger er malt i fargen cetim og en murvegg er malt i gråfargen s4500n. Alt av dører og lister er også blitt malt hvit og rommet fikk en helt annet uttrykk.
Alt ble så mye lysere selv med den grå veggen.



Nå venter jeg bare på wallstickersen som jeg har bestilt, så blir den klistrett opp på denne veggen.


Tidligere har jeg vært å kjøpt inn litt stæsj som jeg har pynte opp med, og jeg kjøpte inn litt ting og tang i lillafarger.
Måtte også lage noen bilderammer som hentet igjen noe av fargene. Denne ideen ar jeg hentet fra en vennine. (Sissel Haug takk for at jeg fikk bruke dine ideer)


Her har jeg brukt maler-lærret, bilderamme og gardinstoff. Har ikke fått satt inn noen bilder i rammene enda, men det kommer etter hvert.

Denne urnen fikk sannelig også en liten makeover mens jeg holdt på å male, så den skulle passe bedre inn til resten av miljøet. Den var tidligere brun fra min mørke periode...


Og med de lilla rosene jeg har kjøpt tidligere, syns jeg det ble veldig bra.

Skattholdet har fått sin plass i kjelleren og en gammel stol som jeg fikk fra min bestemor i påsken passet perfekt til etter min mening. På den skal jeg ha et grått saueskinn hengende over, men det har jeg dessverre ikke fått i hus enda.



Med litt pussing og maling på stolen ble den kjempeflott.


Da jeg var innom Kid i dag for å kjøpe gardinstoff, klarte jeg selvfølgelig ikke å gå forbi all småvarene de har der... Måtte ha med meg små ting hjem som kunne bo i vitrineskapet.



Så nå kan jeg bare nyte resten av helgen i kjellerstuen.
Fortsatt god helg alle sammen

4 kommentarer:

  1. Kjellerstua ble kjempefin. Nydelig stol. Rammene ble også flotte.

    Klem Bente

    SvarSlett
  2. Så fin kjellerstuen ble....helt forandra!! Fint skatoll du har.

    SvarSlett
  3. Så mye fint du har kjøpt deg!! :-) Og så flott kjellerstue! Ønsker deg fine sommerdager!! KLEM

    SvarSlett
  4. LEKKERT!!!!! for et arbeid du har hatt. men for et resultat det har gitt;=) så mye fint stæsh du har funnet også. klem

    SvarSlett